Pilula de management

se adreseaza antreprenorilor, managerilor, team leader-ilor si coordonatorilor de departamente,

contine analize, bune practici si perspective, plus instrumente de aplicat imediat.

autor:

ing. dipl. Radu Nechita

training partner MENTOR Training

licentiat LIFO® si Human Synergistics®

Iasi, 02 aprilie 2017

Bune practici pentru stimularea comunicarii deschise si a asumarii responsabilitatii in echipe si organizatii

– partea  III –

In peste 21 ani de management si training de management si leadership al echipelor am avut onoarea de a exersa si valida o suma de bune practici, practici pe care vi le propun si voua dragi colegi lideri si manageri spre cunoastere si adaptare. Unele va sunt arhicunoscute, altele sunt poate prea simple iar altele necesita validare. ( aici: partea I si partea II)

Clean desk policy este una dintre cele mai serioase proceduri interne ale marilor corporaţii precum Citibank, Honeywell, etc.

Oamenii sunt evaluati semestrial pentru performante si promovari dupa 4-8 KPI-uri, printre care si acesta.

Ea sună aşa: nu pleca de la servici până nu ai lăsat biroul liber de orice hârtie.

Ultima activitate de facut inainte de plecare este practica (si politica) biroului curat.

Asta iti va oferi posibilitatea ca a doua zi dimineata sa te poti angaja direct, imediat in activitati mari, importante, de tip A, si nu in … curatenie la locul de munca, o activitate de tip C, cronofaga in sine.

Fix la finalul programului, cand nu mai ai poate chef de nimic, este de dorit sa lasi curat, folosind ultima energie si nu prima energie a doua zi.

Cum se aplica?

Simplu, tipariti si afisati mesajul de mai sus, pentru a-l vedea cand plecati.

Daca veti exersa de 30 de ori acest nou comportament el se va transforma intr-o noua obisnuinta.

In esenta, un Birou dezorganizat inseamna o Minte dezorganizată.

Daca biroul este liber de hartii si in lipsa mea, daca inteleg ca biroul doar un spatiu de tranzit, un instrument de lucru atunci voi avea mult mai bine organizate activitatile.

Daca Biroul este aglomerat in lipsa mea, este de fapt o imensa arhiva, ca sa nu spun o groapa de gunoi, el (imi) arata ca sunt dezorganizat.

Idem masina pentru agentii comerciali, idem ecranul principal pentru laptop, idem Inbox-ul pentru mail-uri.

Masina curata le va arata clientilor ca esti organizat, curat, corect, de incredere, ecranul cu maxim opt foldere arata organizare, ecranul plin-plin de fisiere arata ca esti invadat de urgente, ai reflexe reactive si nu planuri proactive.

Daca am amintit de mail-uri, varanta modernă sună asa: nu pleca pana nu ai eliberat Inbox-ul. 

Prin elibera intelegem calificare, prioritizare pentru a doua zi, stergere sau … rezolvare.

Sa nu intelegeti ca nu plecam pana nu terminam de raspuns la mail-uri, uneori nu este posibil.

Dar clarificarea prioritizarii sarcinilor si a mail-urilor de raspuns pentru urmatoarele zile este ceva fezabil.

Eu, dimineata intai ma ocup de o activitate de tip A (scriu o oferta, sun clienti, s.a.), apoi deschid mail-ul, plin de activitati de tip B si C, rareori A.

Apoi le prioritizez si ma ocup de A1, A2, etc. Pentru dezambiguizare, metoda ABC spune asa:

–      Etichetati activitatile din saptamana/luna in curs

–      A sunt importante dar neurgente(acum)

–      B sunt cu impact mediu, u atat de importante, insa posibil urgente

–      C sunt activitati de rutina (de exemplu raportarea este o activitate de rutina daca este facuta la vremea ei, devine urgenta daca nu ai facut-o la timp si importanta daca nu o faci de loc [te dau aia afara])

Voi în ce categorie sunteţi?

Ce vedeţi când vă uitaţi la biroul vostru?

Ce vedeţi când vă uitaţi in Inbox?

Ce vedeţi când vă uitaţi in masina de serviciu?

Priviţi acum prin ochii unui client.

Va urez succes in utlizarea clean desk policy si scrieti-mi reactii sau intrebari. Spor!

 Pilula de Management este transmisa si pe email abonatilor la newsletter.