Managementul activitatii echipei

„Ziua in care am devenit manager difera de ziua in care am fost numit manager”

Cursul Managementul activitatii echipei propune managerilor si team-leader-ilor o abordare practica si structurata a activitatilor de management proactiv desfasurate in cadrul echipelor lor. Se dezvolta abilitati, cunostinte si atitudine pentru cele cinci functii manageriale: planificarea activitatilor, organizarea activitatii personale si a fiecarui membru, gestionarea resurselor umane, conducerea si coordonarea, controlul si evaluarea rezultatelor pentru performanta.

Viziunea. Sunt oameni care nu-si propun sa mai invete, sunt oameni care vor sa urce in studiu si in cariera si se educa natural si sunt oameni care cauta si acceleratori, vor sa invete intai din experientele altora, cauta mentori, cursuri, resurse. Programul de cursuri aduce elementele si principiile de management proactiv si de leadership in practica de zi cu zi.

Scopul este de a exersa logici si practici verificate si adaptate companiilor romanesti, pentru rezultate sustenabile. Unde exista deja sisteme si procese de derulat se vor exersa practici de management proactiv, unde nu exista sisteme si sunt de inovat se vor exersa practici de leadership. Cursul dezvolta cunostinte, abilitati si atitudine de manager-leader.

Atelierele. Se insista si pe crearea sau adaptarea de sisteme care sa-i sprijine in conducere: sisteme de planificare si masurare a activitatii, de raportare, motivare, recunoastere si recompensa, de instruire si dezvoltare personala, trepte de cariera, evaluare si auto-evaluarea a rezultatelor dar si pe abilitati specifice leadership-ului: managerul ca trainer, managerul ca antrenor, managerul ca facilitator si mentor. Cu studii de caz, jocuri de rol, planuri de actiune, demonstratii, exercitii. O mentiune speciala pentru metoda de antrenare manageriala coaching in 7 pasi, care are ca scop antrenarea managerilor pentru a-si antrena apoi proprii oameni pentru (readucerea la) performanta.

Cursantii. Participantii la curs sunt manageri de linie si de mijloc, coordonatori de echipe, supervizori, antreprenori, fie la inceput pe pozitia respective fie in proces de consolidare si dezvoltare.

Durata cursului. Sase zile, grupate cate doua, la interval de doua-trei luni distanta, perioada in care cursantii efectueaza teme, mini-proiecte individuale sau impreuna cu altii ori cu echipa proprie, lectureaza capitole si carti selectate si recomandate.

Module. Un prim modul este dedicat Planificarii activitatilor individuale si de echipa, in care se vor exersa de la Obiective SMART, Analiza SWOT, metoda APEL de rezolvare sistematica a problemelor, Proiect DOME de previzionare si initiere a activitatilor noi, pana la Managementul Timpului, cu exercitii de aplicare a matricii Eisenhower, a principiilor lui Lakein, metoda ABC, tehnica Elefantului si multe altele.

Alt modul este Organizarea activitatilor Echipei, unde managerii vor parcurge studii de caz cu teme de planificare fara organizare, vor exersa Planuri de Actiune, Diagrame Gantt si altele. O mentiune aparte este pentru analiza, organizarea si delegarea sarcinilor si responsabilitatilor pe calitati si competente si apoi pe persoane, pe echipe si nu pe individualitati.

Modulul Managementul Resurselor Umane propune cursantilor abordarea sistemelor de Recrutare si Selectie ca pe procesul de vanzare a unui job, initierea sistemelor de training intern, de recunoastere si recompense, de autoevaluare si evaluare a competentelor si contributiei individuale si de echipa, de initiere a treptelor de cariera, dezvoltare personala si profesionala. Efectul wow vine de la faptul ca managerii vor intelege ca nu-i pot schimba pe oameni, nu-i pot nici motiva si nu sunt responsabili de aceste lucruri ci sunt platiti sa le ofere cadrul, contextul si ii pot stimula sa se dezvolte. Motivatia vine intai din interior si este stimulata de colegi, echipa, client, afacere.

Modulul Conducerea si Coordonarea activitatilor le ofera managerilor-leader-i participanti exercitii practice si intensive de utilizare a unei metode verificate de antrenare, coaching in 7 pasi. La final ei voi putea conduce si procese si echipe si activitati in directia planificata, accesand calitatile oamenilor si minimizand defectele posibile. Un modul de varf in cadrul cursului, in care, pe langa studii de caz si metodica uzuala (sustinerea sedintelor, Intalnirea Lunara Individuala, s.a.) se vor actualize bune practice de management proactiv si delegare.

Modulul Controlul si Evaluarea rezultatelor va oferi cursantilor instrumente standardizate de monitorizare a parametrilor calitativi, cantitativi de analiza pentru performanta. Oamenii vor intelege ca performanta inseamna rezultate sustenabile. Cum sa construiasca mix-uri de management si business unit-uri, KPI si criterii de competente si contributie, sisteme de autoevaluare si evaluare, planuri de dezvoltare de abilitati ca premise pentru dezvoltarea productivitatii, a rezultatelor si a remuneratiei.

Modulul de Leadership in Echipa vine sa incununeze eforturile de management, propunand exercitii practice de intelegere si aprofundare a principiilor proactive, de comunicare deschisa si coeziune.

Cursul Managementul activitatii echipei este unul din cursurile de management ale programului Mentor Management, curs sustinut din 2004 in companii din diverse domenii: automotive, servicii finaciare, bancare, de asigurare, servicii medicale, telecomunicatii, servicii logistice, solutii IT & C, servicii imobiliare, comercializare materii prime, materiale, utilaje, constructii, amenajari interioare si exterioare, productie pentru industrie si populatie. Clientii care au apelat la serviciile noastre sunt din toata tara: Iasi, Bucuresti, Cluj, Constanta, Timisoara, Bacau, Suceava, Ploiesti, Piatra Neamt, s.a.

Curs practic si interactiv  cu metode si modele de leadership: metoda Life Orientations®, analiza SWOT, obiective SMART, proiect D.O.M.E., metoda A.P.E.L., principiile lui Lakein de Time Management, instrumentul managerial Coaching în 7 paşi™.

Scop

Dezvoltarea cunoştinţelor, a abilităţilor şi atitudinii proactive

  • de planificare, organizare a activităţilor echipei,
  • de recrutare şi selecţie,
  • coordonarea şi conducerea proceselor manageriale,
  • controlul şi evaluarea rezultatelor.

Participanti

  • manageri echipe de producţie
  • manageri logistică
  • manageri vânzări
  • manageri economici
  • directori de dezvoltare reţele
  • supervizori
  • coordonatori
  • team leader-i
  • comunicatori cu managerii altor organizatii
  • manageri de linie si de mijloc

Obiective

La final de program participanţii vor putea:

  • conştientiza propriile calităţi personale şi abilităţi manageriale şi cum pot acestea contribui la formarea stilului personal de management al echipei – metoda Life Orientations®
  • cunoaşte şi putea defini cele 5 pârghii ale managementului proactiv: planificarea, organizarea, managementul resursei umane, conducerea si coordonarea, controlul si evaluarea rezultatelor
  • defini misiunea propriei echipe şi scop, obiective pentru viitor – elemente de management strategic
  • evalua cu Analiza SWOT Punctele Tari, Punctele Slabe, Oportunităţi, Temeri ale departamentului
  • construi singuri şi împreună cu angajaţii lor obiective SMART
  • cunoaşte şi putea construi un Proiect D.O.M.E. – principal instrument al planificării
  • utiliza metoda A.P.E.L. în abordarea şi tratarea sistematică a problemelor
  • planifica bugete personale pentru automotivarea rezultatelor individuale
  • cunoaşte si aplica tehnici de management al timpului în planificarea şi organizarea activităţilor
  • cunoaşte şi aplica Principiile lui Lakein de Time Management
  • folosi instrumente de management al timpului: orarul managerului, ABC, planner-ul, to do list, afişaj, etc.
  • construi singuri şi împreună cu angajaţii lor şi utiliza Planuri de Acţiune
  • recruta şi pre-selecta personal utilizând metode sistem R&S
  • identifica motivaţii individuale utilizând metoda Herzberg
  • defini şi aplica procesul de conducere şi coordonare al activităţii membrilor echipei proprii
  • defini şi utiliza instrumente de control şi evaluare a activităţii echipei proprii
  • adapta stilul de leadership în raport cu etapa de dezvoltare a angajatului
  • utiliza instrumentul managerial Coaching în 7 paşi™ pentru creşterea performanţelor
  • construi şi utiliza rapoarte de activitate
  • construi instrumente de stimulare tip incentive respectând principii de management proactiv
  • construi metode si sisteme de măsurare a rezultatelor şi stimularea performanţei
  • susţine întâlniri de evaluare a activităţii cu subordonaţii direcţi
  • construi şi utiliza metode şi sisteme de recunoaştere şi recompensă pentru performanţe
  • utiliza instrumente şi metode de auto-evaluare şi evaluare semestrială – IAE
  • construi sisteme de trepte de carieră pentru stimularea performanţei
  • susţine corect profesional şedinţe de activitate
  • susţine activităţi de instruire a angajaţilor proprii
  • delega activităţi manageriale oamenilor aflaţi la nivel de performanţă
  • aborda constructiv rezolvarea unui conflict in echipa proprie

Pentru a beneficia de un program de instruire cat mai apropiat de nevoile organizatiei dumneavoastra  va rugam sa:

Abonati-va la newsletter

Urmareste-ne si pe