Pilula de Management

se adreseaza antreprenorilor, managerilor, team leader-ilor si coordonatorilor de departamente,

contine analize, bune practici si perspective, plus instrumente de aplicat imediat.

 Feedback-ul profesional intr-o organizatie

  Stiti bancul acela cu managerul care o intreaba pe femeia de servici de ce sta degeaba, ce asteapta? „Feedback, maica, feedback.” era raspunsul ei corporatist.

Sa nu intelegem doar morala cufara indrumare nu miscam nimic”, un sindrom vegetativ larg raspandit ci in special morala cu… „ceea ce fac bine nu se vede (este ceva asteptat), ceea ce nu fac bine se vede”. Avem acea obisnuinta de a trece repede peste recunoasterea realizarilor altora si criticarea plenara a esecului acelorasi.

De unde vin aceste obisnuinte?

Da, traim intr-o societate care ne-a cultivat inca din scoala cultul competitiv al rezultatelor, toata lumea se asteapta sa performam, sa facem bine, ceva bun si din prima. Ori in viata, la munca, in echipa nu-i tocmai asa. Neglijarea recunoasterii ii poate demotiva pe unii iar apoi oamenii se duc si se motiveaza in alta parte, merg la interviuri de recrutare, cauta companii care inteleg importanta recunoasterii si practica feedback-ul profesional.

Cei mai importanti factori motivatori cunoscuti sunt obtinerea de rezultate si recunoasterea rezultatelor. Alt adevar este ca nu stim cum sa oferim feedback, pentru ca nu stim; nu am fost invatati sau am fost invatati gresit, doar evidentiindu-ni-se greselile. Avem deci oroare sau stangacie sau viteza in a oferi acest lucru.

Iata un instrument de evaluare care scoate pe cat posibil subiectivismul din ecuatie si care propune un alt format, invers ca la scoala: 

After Action Review – Invatare dupa o Actiune –

instrument de feedback profesional si dezvoltare de abilitati

        Consta intr-o discutie individuala manager – angajat, cu scopul de a evalua si invata dupa o actiune, o activitate intreprinsa, prin evidentierea comportamentelor pozitive dar si a acelora de imbunatatit.

Luati o foaie de hartie, impartiti-o in doua coloane, una cu Plus, cealalta cu Delta (de Dezvoltat).

  1. Incepeti cu aspecte pozitive remarcate si nu cu cele negative sau de imbunatatit – invers ca la scoala
  2. Concentrati-va pe evidentierea comportamentelor si nu pe etichetarea angajatului – „faci” versus „esti ok”
  3. Spune toate comportamentele pozitive, dupa ce le-ai terminat continua cu cele de Dezvoltat
  4. Nu formulati „asta nu faci bine/suficient” ci formulati ca ceva de Dezvoltat: „mai ai de lucrat la aspectul X”
  5. La comportamente de Dezvoltat vei spune doar doua! Astfel se va crea o disproportie voita, in avantajul comportamentelor pozitive si angajatul va fi motivat sa le continue pe acestea dar si sa le schimbe pe celelalte. Daca vrei sa oferi mai mult feedback pentru schimbare atunci vei genera si alte activitati care sa se finalizeze cu un After Action Review si ele vor fi spuse atunci.
  6. After Action Review se efectueaza imediat dupa o actiune si nu la final de zi, saptamana, campanie.

Beneficiile confirmă comportamente dezirabile dar şi pe cele de inlocuit, intr-un mediu controlat şi motivator.

Paralela Plus si Delta aduce doza de obiectivism necesara, discutia in sine, concentrata pe actiuni si comportamente este un mare plus.

Va urez succes in utilizarea acestui instrument de dezvoltare de abilitati.

 

autor:

ing. dipl. Radu Nechita

training partner MENTOR Training

licentiat LIFO® si Human Synergistics®

 Pilula de Management este transmisa si pe email abonatilor la newsletter.