Licente
LIFO ®
Human Synergistics ®
Coaching in 7 pasi™
Ce este LIFO ®?
Imaginați-vă o organizație în care fiecare membru știe modul în care preferă să facă lucrurile și recunoaște și la colegi modul lor preferat.
Învățăm să ne comportăm cu ceilalți într-un mod care pare să satisfacă cel mai bine necesitățile noastre psihologice și fiziologice de împlinire personală.
Acest tip comportamental devine orientarea noastră naturală sau preferențială ( dominantă) față de oameni.
Aceasta este metoda LIFO®:
– o înțelegere a diferențelor dintre modul în care funcționeaza oamenii, modul în care aceștia primesc informații și modul în care aceștia ofera informații.
– una din cele mai răspândite metode de evaluare comportamentală cu valoare predictivă, cu peste 10 milioane de utilizări, în peste 30 de țări la peste 20.000 companii.
– reputat model explicativ comportamental, dezvoltat de catre dr. Stuart Atkins și dr. Allan Katcher: 50 Years of LIFO Success
Iată câteva exemple despre modul în care metoda LIFO® poate avea un impact pozitiv asupra organizației voastre: Povești de succes LIFO® in action
Credințele și valorile ne reprezintă și ne dau modul unic de a fi, stilul personal.
Acesta este sursa calităților noastre. Calitățile generează anumite comportamente predictibile și sustenabile în timp.
● cunoașterea fiecarui membru – identificarea și înțelegerea orientării comportamentale preferențiale (dominante) – stilul personal al fiecăruia de a vedea, înțelege și aborda mediul organizațional, oamenii, echipa;
●cresterea retenției de personal: membrii organizației vor primi și oferi feed-back propice pentru schimbare, vor înțelege avantajul diversității, vor descoperi lideri potențiali;
● îmbunătățirea selecției de personal prin evaluarea calităților necesare organizației, echipei, postului;
● integrarea noilor veniți prin evaluarea îmbunătățită a calităților lor și împărtășirea modului în care pot lucra eficient cu fiecare membru al echipei;
● motivarea personalului prin încadrarea în posturi care le oferă posibilitatea de a-și utiliza cât mai mult calitățile personale;
● formarea de echipe echilibrate prin identificarea diferențelor de calități, a complementarităților;
● crearea unui climat de încredere, amelioreaza starea de spirit la toate nivelurile organizației prin munca în echipă, eficientă și eficace;
● deschiderea de noi canale de comunicare între membrii organizației;
● constientizarea diferențelor individuale si cum pot fi utilizate ca avantaje;
● rezolvarea conflictelor și divergențe contraproductive; stabilirea de modalități de rezolvare a conflictelor viitoare;
● managerierea situațiilor de stres;
● stabilirea prioritaților si maximizarea contribuției fiecăruia în cadrul echipei;
● formarea unei imagini privind cultura organizației pentru a pregăti eventuale schimbări
● îmbunătățirea performanțelor în domeniul vânzărilor prin identificarea și înțelegerea modului preferat de comunicare al clientului.
Vă recomandăm articolul din Ziarul de Iași:
Creșterea retenției de personal prin dezvoltarea calităților angajaților.
Beneficiile LIFO ® pentru indivizi:
● cunoasterea de sine – identificarea și înțelegerea orientării comportamentale preferențiale – stilul personal de a vedea, înțelege și aborda oamenii;
● obținerea unui inventar al punctelor tari și al celor slabe;
● conștientizarea ariilor de îmbunătățit, într-un mediu constructiv;
● cum să relaționezi cu alte persoane în conformitate cu orientarea lor comportamentală – stilul personal;
● o mai buna planificare a carierei prin aplicații de Managementul Calitatilor;
● o mai buna planificare a timpului prin aplicații de Managementul Timpului;
● ce-i deranjează pe ceilalți în comportamentul tău;
● cum să-i ajuti pe ceilalți să-și corecteze comportamentul ineficient;
● cum să îmbunătățești relațiile cu șeful tău.
despre chestionarul LIFO®
-
este o cheie spre o mai profundă cunoaștere a stilului personal, a calităților;
-
nu este un test / evaluare psihologică;
-
este interpretat sub îndrumarea unui TRAINER LICENTIAT LIFO®;
-
nu formulează judecăți de valoare (ești bun / rău) ci evalueaz ăcomportamente: poți, știi, ești capabil să…
-
sunt utilizați termeni uzuali;
-
este ușor de utilizat ulterior în dezvoltarea și administrarea calităților.
Coaching în 7 pași™
Coaching în 7 pași™ este o metodă de antrenare a calităților angajaților, pentru (re)aducerea acestora la nivelul de performanță planificat.
Metoda este o proiecție pragmatică, soft on people – hard on problem, a generosului lifestyle coaching și se distinge prin câteva puncte forte:
- folosește obiective construite profesional – SMART
- se bazează pe calitățile existente
- este obiectivă în evaluarea progreselor
- folosește modelul de feedback After Action Review
- se concentrează pe schimbare și nu pe ce nu s-a făcut
- se bazează pe planuri de acțiune
- aduce asumarea de responsabilități de ambele părți, manager – angajat
- utilizează principii de management proactiv
- este concisă și eficace, ușor de aplicat imediat
Metoda este o proiecție pragmatică, soft on people – hard on problem, a generosului lifestyle coaching și se distinge prin
Beneficiile organizației tale utilizând Coaching în 7 pași™
- Remotivare a oamenilor pentru performanță
- Dezvoltare de competențe necesare
- Comunicare deschisă, reală
- Planuri de acțiune dinspre ei
- Coborârea puterii decizionale
- Asumare de obiective
- Delegare
Human Synergistics ®
Human Synergistics ®: liderul mondial în cercetarea și măsurarea eficacității individuale, de grup și la nivel organizațional.
● măsurăm Cultura unei organizații
● măsurăm competențe manageriale pentru echipele care conduc organizația
● identificăm stilul personal sau stilul de conducere al unei persoane
● învățăm să practicăm managementul (să aducem noțiunile teoretice cunoscute la nivel ușor de aplicat)
Ce este Cultura de organizație în accepțiunea Human Synergistics ®:
Percepțiile fundamentale, valorile împărtășite și convingerile care ghidează modul în care se comportă membrii unei organizații unii cu alții și modul în care muncesc.
Noțiunile constientizate și impărtășite de angajați, care le influențează în mod direct atitudinile și comportamentul determină normele comportamentale.
Aceste norme descriu comportamente percepute de angajați ca fiind așteptate de la ei pentru „a se potrivi” și „a supraviețui” în organizație.
Normele comportamentale dicteaza felul în care oamenii muncesc și felul în care interacționeaza unul cu celalalt.
BENEFICIILE măsurării culturii organizaționale:
● Cunoaștere: identificăm unde se află organizația
● Eficiență: putem conduce procesul de schimbare într-o organizatie
● Claritate: aflăm exact care sunt factorii care determină actuala cultura și putem lucra asupra lor
● Economisim timp: acționăm simultan asupra asupra resurselor materiale și umane / întregul proces de completare a chestionarelor și obținerea raportului final dureaza maxim trei săptămâni
● Calitate: lucrăm asupra cauzelor nu asupra efectelor
● Sinceritate: chestionarele nu pot fi „înșelate” – (nu exista cheie de control pe care participanții la proces să o poată folosi)
Transparența: participă toată organizația la completarea chestionarelor (dacă se consideră necesar)
● Obiectivitate: chestionarele sunt nenominale și completarea lor va fi facută sub atenta supraveghere a unui consultant acreditat Human Synergistics
● Profesionalism : prelucrarea datelor se face în afara țării.