• 0740 101764
Mentor Training
  • Home
  • Despre noi
    • Licente
    • Traineri asociati
    • Clienti
    • Testimoniale
  • Cursuri
    • CURSURI DESCHISE
    • MANAGEMENT cursuri&coaching
      • Managementul activitatii echipei
      • Managementul Timpului
      • Train the trainers – pentru manageri
      • Conflict management
      • Stress management
      • Planificarea si Organizarea activitatii echipei
      • Managementul Resurselor Umane
      • Educatie Antreprenoriala
      • Educatie Financiara
    • VÂNZĂRI – cursuri&coaching
      • Servicii Superioare pentru Clienti
      • Tehnici si abilitati de Negociere
      • Tehnici si abilitati de vanzare
      • Tehnici si abilitati de comunicare
      • Planificarea si Organizarea vanzarilor proprii
  • TEAM BUILDING
  • Resurse
    • Pilula de Training
    • Pilula de Management
    • Cărți
      • Vânzarea consultativă : 300 de tehnici și bune practici moderne (2022)
      • Către leadership prin management (2020)
      • Vânzarea consultativă – 125 de tehnici (2018)
    • Podcast Vânzarea Consultativă
  • Contact
  • ENGLISH
  • Shop
  • Home
  • Despre noi
    • Licente
    • Traineri asociati
    • Clienti
    • Testimoniale
  • Cursuri
    • CURSURI DESCHISE
    • MANAGEMENT cursuri&coaching
      • Managementul activitatii echipei
      • Managementul Timpului
      • Train the trainers – pentru manageri
      • Conflict management
      • Stress management
      • Planificarea si Organizarea activitatii echipei
      • Managementul Resurselor Umane
      • Educatie Antreprenoriala
      • Educatie Financiara
    • VÂNZĂRI – cursuri&coaching
      • Servicii Superioare pentru Clienti
      • Tehnici si abilitati de Negociere
      • Tehnici si abilitati de vanzare
      • Tehnici si abilitati de comunicare
      • Planificarea si Organizarea vanzarilor proprii
  • TEAM BUILDING
  • Resurse
    • Pilula de Training
    • Pilula de Management
    • Cărți
      • Vânzarea consultativă : 300 de tehnici și bune practici moderne (2022)
      • Către leadership prin management (2020)
      • Vânzarea consultativă – 125 de tehnici (2018)
    • Podcast Vânzarea Consultativă
  • Contact
  • ENGLISH
  • Shop

Pilula de Training

  • Posted by:
  • Category: Pilula de Training
Niciun comentariu

Pilula de Training  este un instrument de dezvoltare profesională oferită managerilor și profesionistilor din vânzări, de către MENTOR Training , pentru a-i sprijini în activitățile de training intern – on the job și implicit în cultura training-ului în organizație.

autor: Radu Nechita – training partner MENTOR Training, licentiat LIFO® si Human Synergistics®

Cărți publicate:

Vânzarea consultativă – 300 de tehnici și bune practici moderne, 2022

Către leadership prin management – instrumente de management care inspiră, 2020 

Vânzarea consultativă – 125 de tehnici, 2018 

Vă invităm să descoperiți mai jos următoarele tehnici din vânzarea consultativă, cu explicarea mecanismului de funcționare și multe exemple:

  • Identificarea obiecției adevărate
  • Diferențierea prin Oferta Unică de Vânzare (OUV)
  • Scara către acord

dar și  despre Cum să  îți pregătești negocierea – 8 teme,

și câteva Bune practici de ajutor în oferirea de servicii excelente.

Tehnica: Identificarea obiecției adevarate

Tehnica identificării obiecției adevărate consta în a întreba clientul, atunci când percepem ca obiecția lui poate fi falsă: „în afară de acest lucru (obiecție spusă) mai este altceva care să vă împiedice să aveți acest produs chiar de astăzi?” De obicei, atunci când clienții ridică o obiecție falsă NU își fac și back-up la ea așa că la întrebarea de mai sus este foarte posibil ca răspunsul să fie chiar …obiecția adevarată!

Exemplu:

Vânzătorul se lansează într-o prezentare entuziastă a unui copiator mulțifunctional, expunând motivele pentru care firma clientului ar trebui să-l achiziționeze. Acesta, la final, ridică obiectia: „și nu îl aveti decât pe culoarea gri? Ce păcat.”  Vânzătorul testează, ocolește obiecția și răspunde: „lăsând, pentru moment, la o parte problema culorii, este acesta copiatorul pe care vi-l doriți?” Răspunsul vine cu obiecția reală: „nu știu, este un produs nou, pe care nu îl cunosc”. Obiecția reală: nu am încredere.

Mecanismul de funcționare: așa cum am mai precizat, oamenii nu își pregătesc rezerve de obiecții false, paravan, atunci când ridică una, așa că izolând-o, ocolind-o, testând-o ca mai sus, reușim să identificăm ceea ce de fapt este obiecție adevărată dar nespusă din varii motive. La baza tehnicii este principiul reciprocității care spune că, în contextul obligației, tindem să oferim ceva la schimb, atunci când ni s-a dat ceva semnificativ pentru noi: tehnica oferă posibilitatea eliminării pentru moment a cauzelor obiecției, clientul oferind și el în retur un răspus sincer  – obiecția adevarată.

Exemple:

Cumpărătorul:„ Acest aparat foto nu are decat card de x Mb? ” 

Vânzătorul: „Lăsând la o parte capacitatea de stocare, este acesta aparatul care credeți că va satisface cerințele? ”

Cumpărătorul: „Păi, dacă se strică componentele?” (deci temerea reală era legată de fiabiliate, service, garanție…)

Cumpărătorul: „Aduceti înghețată doar cu 12 arome? / este prea slabă sortimentația / îmi propuneti cantitati prea mari… ”

Vânzătorul: „dacă dăm la o parte, pentru moment, numărul de arome/ sortimentația/ cantitatea… este aceasta înghetata care credeți că se poate vinde la dvs. în magazin? ”

Cumpărătorul: „ Pai… o fi… dar… să mă consult cu …soțul/soția” (obiecția reală: nu iau eu decizia).

Dacă răspunsul este însă o reafirmare a obiecției spuse, este foarte probabil ca aceasta sa fie adevarată, caz în care, la fel, am identificat obiecția adevarată.

Exemplu:

 „Este o soluție prea scumpă pentru mine” – spune clientul. Răspuns cu tehnica: „dacă scoatem din discuție – pentru moment – problema prețului, este acesta motofierastraul care poate satisface exigentele dvs? ” Clientul: „Da, el promite și poate răspunde la ce am eu nevoie dar problema este la bani. ”

Acum vânzătorul știe clar că această obiecție este cea reală (cel puțin în percepția clientului) și o poate trata mai departe:

– „Dar gândiți-vă la economiile de xx pe care le aduce, ca timp și ca energie, ușurință în utilizare… ”

– „Haideți atunci să alegeți și o soluție de finanțare adecvată… ”

Succes în adaptarea și aplicarea acestei tehnici simple!

************************************************************

Tehnicile le găsiți și în cartea autorului: „Vânzarea Consultativa – 125 de tehnici”

Abonatii la newsletter primesc periodic linku-ri către noi materiale publicate pe teme de leadership, comunicare, negociere, vânzări, disponibile pe canalul youtube Radu Nechita,

și

informații despre cursurile pe care le organizăm: cursuri online, live, de leadership, comunicare, negociere, tehnici de vânzări – vezi pagina Agenda cursurilor deschise.

***********************************************************

Tehnica: Diferențierea prin Oferta Unică de Vânzare

Ce intelegem prin Oferta Unica de Vanzare (OUV)?

O combinatie unica de Puncte Tari pe care solutia (oferta) voastra o prezinta in piata: avantaje, beneficii si chiar caracteristici care atrag, pentru ca raspund unor nevoi sau compenseaza lipsa altor Puncte Tari.

Produsele / serviciile de o calitate mediocra isi gasesc o nisa de piata oferind termene de plata mari, pret mic, etc. Produsele / serviciile calitative atrag pentru ca ofera multe facilitati – valoare pentru bani; aici raportul calitate pret este un Punct Tare.

Daca va uitati bine la ofertele voastre si la ale concurentei veti observa ca fiecare are  „OUV”.

Tehnica Diferentierii prin OUV consta in accentuarea Punctelor voastre Tari si asocierea lor cu nevoile identificate, reale si importante pentru clienti.

La cererea ”vreau un pret mai mic” raspundeti:

– “ce va doriti (de fapt), pret sau calitate?” (tocmai v-ati diferentiat de concurenta)

– ”ce preferati sa scoatem din calitatile ofertei pentru a avea un pret mai mic?”

Mecanismul de functionare.

Prospectii care studiaza multe oferte observa diverse Puncte Tari si vor deseori o solutie (irationala) care sa le inglobeze pe toate: cel mai bun pret, calitate excelenta, livrare imediat, s.a. Deoarece nu pot cere de la un TV ieftin sa-si mareasca diagonala, cer de la un TV premium sa coboare pretul (o mica gluma pe care sper sa o acceptati). Psihologic, au vazut si preturi mici iar acel pret mic devine un element (serviciu) Dorit, chiar daca nevoia este alta si inteleg rational ca exista diferente de calitate. Vor cumpara oricum, si fara serviciu Dorit (nu uitati ca cererea de discount este semnal de cumparare), insa va trebui sa separati, sa diferentiati, sa clarificati „OUV”-ul vostru de cel al concurentei, revanzand Punctele Tari si accentuand importanta lor in rezolvarea nevoii sale reale.

Exemplu 1:

Clientul : “copiatorul lor face 60 copii/minut, al vostru doar 50”  (evidentiaza „OUV” -ul concurentei)

Vanzatorul:

  • “inteleg, insa riscul de a strica copiile sau tipari slab calitativ la viteze mari este exponential marit”
  • “preferam sa investim in calitatea copiilor mai mult decat in viteza de tiparire”
  • “ce conteaza pentru dvs, calitatea tiparirii (imagine, rebuturi minime) ori viteza, impresia de ieftin?”
  • “ sunteti recunoscut pentru calitatea fotografiilor sau pentru viteza de printare?”

Exemplu 2:

Clientul : “ceilalti imi livreaza in 3 zile produsul, voi in 6 zile” (evidentiaza „OUV” -ul concurentei)

Vanzatorul: “de aceea va si propun sa planificam din timp; astfel nu avem erori de planificare logistica”

Exemplu 3:

Atunci cand prospectul concluzioneaza cu:

  • “sa ma mai gandesc, sa vad alte oferte” si pleaca; mai puteti face ceva:

diferentiati  „OUV”-ul vostru, pozitionati-l clar peste concurenta:

  • “inteleg ca vreti sa vedeti si alte oferte, dar sa fiti atent la aspectul X”.

Unde X va este un Punct Tare. Clientul va cauta alte oferte intr-un mod mai evaluativ si, daca concurenta nu are acest X, sunt sanse sa revina!

Exemplu 4:

Clientul : “altii au DVD player-e cu 99 de ron!”

Vanzatorul: “al nostru de 119 ron are insa toate codec-urile instalate (puteti viziona orice format). Ce conteaza mai mult, pretul sau calitatea?”

Disputa in piata este deci intre „OUV”-uri si fiecare vanzator isi va evidentia Oferta sa Unica, subliniind Punctele Tari si Diferentierea sa fata de competitie.

Cand si Punctele Tari sunt sensibil egale, diferenta o face doar Vanzatorul! El devine„OUV”!

Succes in adaptarea si aplicarea acestei tehnici simple!

 Te invit să exersezi această tehnică la cursurile de vânzare consultativă sub îndrumarea trainerilor exprimentați.

***********************************************************

Tehnica: Scara către acord

Pentru a va spori sansele de a obtine decizia favorabila din partea clientului, va prezentam o tehnica simpla si eficace, care consta in pregatirea in avans a argumentelor forte ale ofertei, sub forma unor intrebari la care clientul sa raspunda afirmativ! Propunerea mea raspunde cerintei dvs? Da. Calitatea este cea asteptata? Da. Ce parere aveti despre facilitatile de plata? Sunt OK. Doriti acest model? Da.

     Efectul tehnicii este: cu cat oamenii spun mai des Da, cu atat sunt tentati sa spuna mai des… DA! Iar Da-urile partiale vor stimula DA-ul final, Acordul de cumparare.

     Mecanismul de functionare:

La baza tehnicii sta Principiul Consecventei, lege subliminala din natura umana care ne spune ca o persoana care sustine un anumit punct de vedere va apara acel punct chiar si in fata  unor argumente contrare, pentru simplu motiv ca a spus acel punct de vedere si nu vrea sa para de inconsecvent, schimbator. Unii vanzatori chiar cer acorduri partiale, negociaza intai detalii secundare foarte favorabile (service, mentenanta,..) inainte de a cere comanda!

Exemplul 1: 

Agent: Ce parere aveti despre noua noastra gama de cosmetice?    Comerciant: …este intradevar noua (raspuns nu prea incurajator)…Apropierea sezonului cald va sporeste vanzarile?…Da. …Si daca va fi o vara calduroasa chiar se vor dubla pe anumite repere. … Da, ni s-a intamplat. … Reclama TV credeti ca va influenta? … Da. …Daca va propun si un discount special, dati o comanda dubla? … Dubla nu, dar o sa marim comanda curenta.

Exemplul 2:

Vanzator: va doriti un TV, (ati venit foarte bine), unde il veti folosi? … Cumparator: Pai, in sufragerie. … Asta inseamna ca ar fi bine sa fie mai mare. Corect? … Da. … Este luminoasa sufrageria? …Da. … Atunci un TV cu luminozitate buna va va permite sa vedeti bine si ziua. Haideti sa va prezint noul TV… Da.

 Succes in adaptarea si aplicarea acestei tehnici simple!

 Te invit să exersezi această tehnică la cursurile de vânzare consultativă sub îndrumarea trainerilor exprimentați.

************************************************************

Pregatirea negocierii – principalul pas pentru succes  

Foarte multi dintre cursanti imi cer tehnici wow de negociere, noutati, cu care sa isi finalizeze vanzarile, rapid si profitabil. O tehnica de negociere noua va poate face mai eficient dar ce spuneti de o strategie veche care sa va faca eficace? Necesita mai mult de munca inainte dar …..

„Cine isi face temele are un avantaj competitiv in negociere”

Cele opt „teme” cu care se pregateste negocierea:

1. Cunoaşte-ţi concurenţii pentru a-i combate mai bine.

Selectaţi concurenţii direcţi pe care îi întâlniţi cel mai des în piaţă. Studiaţi-le punctele forte şi mai ales punctele slabe şi formulaţi-vă răspunsuri bazate pe CAB (Caracteristici – Avantaje – Beneficii oferite). Regulă de aur: Nu vorbiţi niciodată de concurenţă înainte de a o face clientul. Se întâmplă să fiţi singurul care oferă ceva unui client şi/sau concurenţa să nu fi ajuns la acesta. Poate nu are chef să mai consulte alte oferte. În acest caz, să nu vă treziţi spunând: ”În acest moment am cea mai ieftină şi cea mai potrivită ofertă de pe piaţă!”

2. Tehnica avantajelor comparative.

Prezentaţi oferta dumneavoastră în strânsă legătură cu ofertele concurenţei, maximizând beneficiile ofertei dumneavoastră.

Sintetizati-va lista cu punctele voastre tari respectiv riscurile clientului daca NU le cumpara.

„Riscul la o varianta care nu are ..<<punctul vostru forte>> .. este ca in timp apare problema X”

3. Comparaţi ofertele echilibrate ale produselor/serviciilor.

Fiţi atent la concurenţii mai ieftini, care vor avea o ofertă sub-parametri în raport cu aşteptările clientului. Evidentiati ce aveti in Plus.

4. Comparaţi tehnologiile şi serviciile şi nu oamenii.

Arătaţi respect faţă de oamenii care lucrează în acelaşi domeniu, dar la concurenţă. Este normal să nu îi vorbiţi de rău. S-ar putea ca potenţialul client să facă alegerea finală privind cumpărarea având ca ultim argument integritatea dumneavoastră comparativ cu a celuilalt. Cand rapoartele calitate pret sunt aceleasi, vanzatorii devin OUV.

5. Comparaţi şi argumentaţi pe baza unei oferte complete.

Atenţie ce intră în oferta concurenţilor. Există o posibilitate foarte mare de a observa că preţul din oferta dumneavoastră este mai mare decât al concurenţei la nivelul iniţial, dar că scade semnificativ, deci oferta este mai bună, dacă adăugaţi costurile de service, transport, garantii extinse, s.a.

6. Folosiţi referinţele.

Psihologic ii aratati clientului ca nu doar ca nu aveti nimic de ascuns dar va mandriti cu performantele avute.

Va fi foarte receptiv.

Pregatiti explicit anumite exemple de referinta!

7. Treziţi-i clientului îndoiala asupra convingerilor sale.

Este inutil să încercaţi să-l faceţi pe client să îşi schimbe părerile în mod brutal. Încercând să aduceţi o laudă a produsului / serviciului oferit de concurenţă, aflaţi (sau „descoperiţi împreună”) de la client unul sau mai multe din defectele produsului/serviciului.

„Ce va multumeste si ce va nemultumeste la solutia actuala? + Daca va ofer o alternativa care sa rezolve neajunsul A cat de greu ar fi sa testati?”

8. Acţionaţi mai repede, dar nu atât de repede.

Trebuie să evitaţi să-i reabordaţi pe clienţi prea des, deoarece riscaţi să vă dezechilibraţi raportul de forţe şi riscaţi să pierdeţi totul. Pregatiti din timp alternative!

„Daca imi sun managerul sa obtin facilitatea X pentru dvs, pot sa-i spun si ca iau comanda?”

 

Bune practici de ajutor în oferirea de servicii excelente

– extras din cartea: Vânzarea consultativă – 300 de tehnici și bune practici moderne, 2022 –

„Singurul care ne dă afară, de la manager general la simplu angajat, este Clientul, pentru simplu fapt că poate merge să-și cheltuie banii în altă parte!” – Sam Walton, Walmart


Dacă prin servicii înțelegem să ai grijă de altcineva, să creezi valoare, acționând cu inițiativă, iată că în noua economie aceste lucruri de mare bun simț nu mai sunt suficiente. Este nevoie de un întreg ansamblu, cuprinzând instruire, gândire și înțelegere profundă a obiectivelor, rolurilor și relațiilor cu clienții, apoi standarde ridicate de muncă concentrată, efort pentru a-i surprinde pozitiv, de fiecare dată.
Serviciile excelente înseamnă alinierea tuturor din organizație, în sensul cel mai nobil al cuvântului, la o viziune unitară și asumarea pentru a oferi o experiență promisă, sustenabilă, scalabilă, cu valoare mereu peste așteptări. Diferența este ca aceea dintre o grămadă cu săgeți și o tolbă cu săgeți, cea din urmă promițând profesionalism și inspirând siguranță.
Să vedem câteva asemenea ”săgeți”, bune practici de ajutor în oferirea de servicii excelente, poate singurul diferențiator durabil într-o piață competitivă și cu certitudine generatorul de fidelizare, respectiv stabilitate a afacerii și a locului tău de muncă:

  1. Omul lunii. Recunoaște-i pe cei care iau inițiativa și oferă servicii excelente. Recunoașterea este cel mai important factor motivator, alături de satisfacția rezultatului bine făcut, așa că poți dezvolta un sistem de recunoaștere, simplu, clar și acordabil tuturor celor care în luna respectivă realizează un serviciu uau, peste ceea ce se aștepta clientul. Doar serviciile de acest tip generează fidelizarea. Poți acorda într-o lună mai multe asemenea recunoașteri sau niciuna, în funcție de rezultatele colegilor. Nu se oferă premii, recunoașterea se face pentru respectarea valorilor organizației, persoana sau persoanele pot avea poza la un avizier vizibil pentru clienți, articole de mulțumire în social media și insigne de recunoaștere.
    Exemplu: consultant de vânzări din magazin, cu rezultate medii, a plecat la o oră foarte matinală spre un client din altă localitate, pentru a-i aduce la prima oră accesorii corecte pentru utilajele de șantier, comandate inițial greșit de către client. Astfel s-a salvat o zi de lucru pentru câteva zeci de muncitori. Cât a costat? Trei ore. Cât a valorat? Consolidarea relației cu clientul, noi vânzări, deep selling, referințe, ș.a.;

Aflați încă 5 bune practici în carte.

************************************************************

Abonatii la newsletter primesc periodic linku-ri către noi materiale publicate pe teme de leadership, comunicare, negociere, vânzări, disponibile și pe canalul youtube Radu Nechita,

și

informații despre cursurile pe care le organizăm: cursuri online, live, de leadership, comunicare, negociere, tehnici de vânzări – vezi pagina Agenda cursurilor deschise.

Distribuie prietenilor dacă crezi că informația este utilă pentru ei. Mulțumim!

comunicare motivare negociere rezolvarea obiecțiilor sales management sales skills sales training tehnici vanzare vanzarea consultativa

articole recente

  • Timpul în negocieri, de la forță la stil
  • Competențele ”cheie” de vânzare și negociere, în viitor
  • Strategia mea favorită la negocierea cu un necunoscut

alte articole pe teme de

articol despre (25) call center (1) clienti dificili (2) coaching (8) comunicare (20) conflict management (7) inductie (1) leadership (18) management (17) mentoring (1) motivare (13) negociere (6) planificare (1) recrutare (2) resurse umane (1) rezolvarea obiecțiilor (6) sales management (3) sales skills (2) sales training (2) stress management (5) tehnici (1) TEHNICI NEGOCIERE (7) tehnici vanzare (8) time management (4) vanzarea consultativa (11)

Cursuri online leadership

  • Leadership aplicat
  • Managementul echipei și delegarea
  • Conflictul aduce progres
  • Planificarea & Organizarea Activitatilor individuale si de echipa
  • Comunicare profesională și Servicii superioare pentru clienți
  • Cum câștigi timp

Cursuri online comunicare, negociere

  • Află rapid ce vor clienții
  • Tehnici de vânzare și negociere
  • Ce vrea clientul să-i spui
  • Clienții te ajută prin obiecții
  • Adaptarea comunicării și vânzării
  • Aboneaza-te la newsletter
  • CERERE OFERTA curs intern
  • Înscrieri la curs deschis

vrei alte cursuri / resurse?

  • CURSURI OPEN ONLINE
  • LEADERSHIP APLICAT
  • MANAGEMENT: CURSURI & COACHING
  • COMUNICARE, NEGOCIERE, ABILITĂȚI VÂNZĂRI
  • TEAM BUILDING
  • Licențe: LIFO ® , Human Synergistics ®
  • Echipa
  • Clienti
  • Testimoniale
  • CĂRȚI
  • ENGLISH

Susținem cursurile la sediul clientului sau în locațiile alese de acesta.

  • Cursuri open pot fi în București, Ploiești, Iași, Cluj, Brașov, Constanța, Timișoara, ș.a.
  • 0740101764 / 0740141660
  • contact@mentortraining.ro
  • contact@mentortraining.ro
Footer logo
© 2004-2025 MENTOR Training - "Performanţă prin educaţie pentru oameni şi organizaţie"
  • Bune practici pentru stimularea comunicarii deschise si a asumarii responsabilitatii in echipe si organizatii – partea I
Search