Liderii cei mai buni sunt mari profesori
- Posted by:
- Category: Pilula de Management Uncategorized
Vă recomandăm articolul lui Sydney Finkelstein despre cum: Liderii cei mai buni sunt mari profesori.
Sydney Finkelstein este profesor de management la Școala de Afaceri Tuck a Universității Dartmouth, și autor a peste 25 de cărți și 90 de articole (o carte tradusă este „Superșefi: Cum gestionează liderii excepționali fluxul de talente ”).
El a studiat timp de peste 10 ani lideri de talie mondială și o mare surpriză a fost măsura în care acești manageri-vedete pun accentul pe îndrumarea și instruirea continuă, intensivă, individuală a subordonaților lor direcți, fie personal, fie virtual, în timpul muncii zilnice.
El a observat cum acești lideri excepționali petreceau în mod obișnuit timp în „tranșee” cu angajații, transmițând abilități tehnice, principii de afaceri și lecții de viață. Modul lor de predare a fost informal și organic, și a avut un impact inconfundabil: echipele și organizațiile lor erau unele dintre cele mai performante din sectoarele lor.
Autorul spune că nu este nevoie de talent sau pregătire specială sau chiar de mult timp pentru a preda în același mod în care o fac managerii-vedete, ci doar să faceți cum au făcut ei, și anume să aflați:
- ce să predați: lecții de neuitat despre profesionalism, dar și lecții de viată
- când să predați: momentul perfect este la fel de important ca și ce să predați
- cum să vă faceți lecțiile durabile.
Iată câteva din lecțiile de neuitat despre profesionalism și lecțiile de viață ale liderilor
- CEO-ul explica managerului
- cum să se pregătească eficient pentru întâlniri,
- cum să comunice o viziune atunci când încearcă să vândă
- și cum să privească industria nu așa cum este, ci așa cum ar putea deveni,
spune un manager care a lucrat pentru CEO-ul și investitorul imobiliar Bill Sanders.
2. Tommy Frist Jr. când era directorul general al Hospital Corporation of America (HCA): „Datoria voastră este să faceți exact ceea ce ați învățat când ați depus jurământul. Dacă vreodată un manager te sună și te încurajează să faci ceva diferit de ceea ce crezi că este corect, mă suni, pentru că în ziua în care începem să facem asta, începem să închidem spitalele.”
3. Mindy Grossman, CEO al Weight Watchers și fost director la Polo Ralph Lauren, și-a amintit că a stat în showroom-uri cu Lauren și l-a ascultat explicând cum să obțină autenticitatea și integritatea în modă, indiferent dacă „creau un tricou de 24 de dolari sau o fustă de crocodil de 6.000 de dolari.”
Autorul mai spune că, deși uneori poate părea depășit, lecțiile de viață împărtășite de catre liderii de succes au fost apreciate de managerii lor.
4. Dă drept exemplu un medic HCA care și-a amintit de fostul său șef, Frist, amintit și mai sus, care i-a arătat o fișă pe care își scrisese obiectivele pe termen scurt, obiectivele pe termen mediu și obiectivele pe termen lung. Prin acea lecție pe care medicul nu a uitat-o niciodată, Frist a explicat că își perfecționează acele obiective în fiecare zi și a fost surprins că mulți oameni nu au ca si obicei un astfel de exercițiu.
5. Un alt exemplu vine de la Mike Gamson, vicepreședinte senior la LinkedIn, care a declarat pentru Business Insider că prima sa întâlnire cu noul CEO al companiei, Jeff Weiner, a implicat o discuție de două ore despre principiile budiste. Gamson a spus că vrea să fie un lider mai empatic, iar Weiner a întrebat de ce nu dorește să fie mai plin de compasiune. Perechea a explorat diferența dintre aceste concepte, recurgând la o pildă religioasă. Gamson a ajuns să vadă că ambele tipuri de lideri înțeleg perspectivele altor oameni. Cu toate acestea, managerii care empatizează riscă să fie atrași de emoțiile situațiilor, în timp ce liderii plini de compasiune sunt mai predispuși să rămână calmi și clari și, prin urmare, mai capabili să ofere asistență. Acea lecție de la Weiner a schimbat întreaga filozofie de conducere a lui Gamson.
Despre timpul perfect pentru a da lecții de profesionalism sau de viață
autorul spune că din cercetările echipei sale se desprinde că liderii de succes au creat ei oportunitățile și nu au așteptat ocazii formale sau evaluări.
- Unii lideri asigură învățarea la locul de muncă lucrând în birouri deschise care le permit să observe angajații, accesibilitatea proiectelor și să încurajeze conversațiile frecvente.
- Alții optează pentru birouri mai convenționale, dar își propun să mențină politicile cu ușile deschise și să petreacă mult timp circulând în rândul personalului lor, ceea ce înseamnă că pot oferi lecții din momentul în care oamenii le pot procesa și accepta cel mai bine.
- Marii lideri chiar creează adesea ocazii în afara biroului în locuri mai relaxate sau neobișnuite. Iată un exemplu:
Renumitul bucătar și antreprenor gastronomic René Redzepi, coproprietar al restaurantului Noma din Copenhaga, duce la extrem predarea în afara sediului. În 2012 și-a mutat întregul personal la Londra timp de 10 zile. Câțiva ani mai târziu, membrii echipei au plecat la Tokyo pentru două luni. Anul următor s-au mutat la Sydney, timp de 10 săptămâni, iar în 2017 în Tulum, Mexic, timp de șapte săptămâni. Scopul, a explicat Redzepi, a fost „să învețe explorând un loc diferit și întâlnind oameni noi”. El și-a asumat responsabilitatea personală pentru a se asigura că toată lumea își lărgește orizonturile culinare. Întors acasă, a spus el, el și personalul au lucrat „pentru a aplica toate aceste noi învățăminte în rutina de zi cu zi”.
Liderii de succes știu nu doar ce și când să-i învețe pe oameni, dar știu mai ales că fiecare trebuie abordat într-un mod care se potrivește nevoilor sale, personalității și traiectoriei de dezvoltare.
Iată un exemplu al unui manager care „într-o întâlnire importantă” – și de succes – cu potențiali parteneri de afaceri a folosit expresia „voi băieți”. CEO-ul, după întâlnire, l-a atenționat pentru limbajul informal. „Și-a pus brațele în jurul meu, ca un tată”, și-a amintit managerul, și a spus clar că, oricât de bună a fost întâlnirea, „ar fi putut fi și mai bună”. De atunci, și-a scos „voi băieți” din vocabularul său de afaceri.
Liderii-staruri pun întrebări. Ei fac asta nu doar pentru a afla ce se întâmplă, ci pentru a învăța.
Iată exemple de întrebări:
- „Ce părere ai despre asta?”
- „Dacă aceasta ar fi afacerea ta, ce ai face diferit? ”
- „Ați vorbit cu angajații? ”
- „Ce fel de feedback ai de la clienți?”
Și cea mai simplă metodă prin care liderii de succes îi învață pe ceilalți este de a conduce prin propriul exemplu.
Aici este menționat exemplul președintelui unei companii de investiții despre cum a ajuns el în rolul său actual: fostul său șef era cunoscut pentru că asigura noii angajați ambițioși că va face tot posibilul pentru a-i ajuta nu numai să se dezvolte, ci și să treacă la noi locuri de muncă când erau gata. El a fost un astfel de nou angajat ambițios, a învățat strategia privindu-și șeful cum o folosește, iar acum o practică ei însuși, spunând că: „Este un instrument grozav de recrutare.”
Concluzia autorului articolului:
În cele din urmă, marii lideri înțeleg că chiar și un pic de instruire oferită individual, de înaltă calitate poate aduce rezultate semnificative. În calitate de șef, atrageți atenția angajaților dvs. cu lecțiile pe care le veți oferi, și ele vor fi mai relevante, mai oportune și mai personalizate decât conținutul oferit în programele tradiționale de leadership. Și atunci când îmbrățișați rolul de trainer, construiți loialitate, accelerați dezvoltarea echipei dvs. și conduceți afacerea spre performanțe superioare.
Instruirea nu este doar un „extra” pentru bunii manageri; este o responsabilitate integrală.
Dacă nu predai, nu conduci cu adevărat!
Sydney Finkelstein
Concluzia noastră, ca furnizor de formare profesională cu peste 20 de ani de experientă în training și coaching pentru echipe manageriale:
- 85% din nevoia de instruire a oamenilor este responsabilitatea directă a managerului, altfel spus sunteți plătiți pentru a vă instrui oamenii, continuu, proactiv, ca o normalitate și nu aleatoriu și mai ales reactiv, ca reacție a pierderii de calitate reclamate de către piață, a obiecțiilor primite, ș.a.
- 15% din instruirea oamenilor va veni, statistic, dinspre furnizori sau ca urmare a absenței resurselor interne și a nevoii de a trimite oamenii la cursuri în exterior, pentru noi competențe.
Pentru dezvoltarea cunoștintelor, abilităților și atitudinii managerilor pentru a construi și susține sesiuni de instruire pentru echipele proprii vă recomandăm cursul Train the trainers pentru manageri – curs practic și interactiv pentru construirea sistemului intern de training.
Pentru aducerea oamenilor la nivelul dorit de performanță vă recomandăm cursul Leadership aplicat unde veți exersa elemente practice de leadership modern și puternicul instrument managerial, Coaching în 7 pași™, pe care îl vei putea utiliza imediat și vei obține rezultate demonstrabile ca și cei peste 600 de manageri care au participat la acest curs, din 2006 până astăzi.
Articolul lui Sydney Finkelstein despre cum: Liderii cei mai buni sunt mari profesori, îl găsiți aici https://hbr.org/2018/01/the-best-leaders-are-great-teachers
Citește și artciolul:
Bune practici pentru stimularea comunicarii deschise si a asumarii responsabilitatii in echipe si organizatii – partea I
Mentor Training susține, pentru companiile orientate spre client și calitate, cursuri de cultură organizaţională, de educaţie financiară, de comunicare, leadership, tehnica vânzării și oferă gratuit resurse pentru trainingul intern: Pilula de Training, Pilula de Management.
Înscrie-te la newsletter pentru a primi noi articole și invitații la webinarii și cursuri de leadership și management, cursuri open sau in company.
Distribuie prietenilor dacă crezi că informația este utilă pentru ei. Mulțumim!