Importanţa trainingului în organizaţii .
- Posted by:
- Category: Pilula de Management
(partea întâi)
De ce training? Cât training? Când? Cum?
Cu cine? Intern sau extern organizaţiei?
Care este ROI?
Nu mai bine îi angajăm gata instruiţi, eventual de la concurenţă? De ce unii au totuși rezultate iar alţii nu simt asta?
Indiferent de mărimea organizaţiei, toţi managerii, antreprenorii și angajaţii recunosc importanţa trainingului ca și componentă majoră în capacitatea acesteia de a se adapta, reorganiza sau chiar reinventa în relaţia cu piaţa, cu concurenţa și cu noile tehnologii.
Probleme există atunci când trainingul este utilizat accidental, doar reactiv – după un eșec, aleatoriu sau ca eveniment.
O instruire unică nu aduce rezultatele așteptate sau acestea sunt nesustenabile în timp, nu se rezolvă turnover-ul de personal dar se poate trage adesea concluzia că s-au irosit resurse, timp. Parţial adevărat.
De ce unii au totuși rezultate iar alţii nu simt asta?
De ce training?
Care este ROI?
Nu mai bine îi angajăm gata instruiţi, eventual de la concurenţă?
Cât training? Când? Cum? Cu cine? Intern sau extern organizaţiei și cât anume?
Cine scrie strategia?
O mulţime de întrebări pe care le avem cu toţii.
Vă propun să răspundem la multe dintre ele însoţind trainingul prin etapele pe care acesta le are în viaţa organizaţiei, cu scopul de a analiza și unde suntem fiecare dintre noi astăzi, care ne este viziunea pentru viitor și cum putem ajunge la nivelurile următoare.
Instruirea rămâne singura infrastructură care aduce rezultate pe termen lung în organizaţii (dar și în societate), scopul ultimativ al trainingului fiind retenţia de personal.
Instruirea
Este în sine un act de pregătire cognitivă, comportamentală și afectivă, adică de dezvoltare de cunoștinţe practice, de noi abilităţi și de atitudine corectă pentru generarea continuă de plus-valoare clienţilor, pentru obţinerea satisfacţiei și a fidelizării.
Scenariile clasice sunt când angajaţii întâmpină situaţii neprevăzute, crize, nu știu, nu pot sau nu își asumă să le rezolve și este nevoie de instruire.
Acesta este trainingul reactiv, ca răspuns la o situaţie și este normal să existe, nu este ceva rău ci din contră.
Companiile lider de piaţa însă organizează și traininguri proactive, de cultură organizaţională, de educaţie financiară, de comunicare, leadership, risk management, ș.a. care vin să trateze ex-ante și nu ex-post situaţii azi potenţiale și nu deja reale.
Strategie greșită?
Timp pierdut?
Nu chiar, aceste companii investesc în oameni și își selectează astfel și noi lideri, își califică sistematic oamenii și își măresc și retenţia de personal, ei rămânând acolo unde simt că învaţă, cresc, se dezvoltă, au perspective.
Rezumând, o strategie de instruire viabilă prevede și training reactiv dar și proactiv. Doar susţinând cursuri despre cum să rezolvi problema, prezentându-le ca pe un eveniment în organizaţie și nu ca pe o normalitate, identificându-le ca pe un bonus creat și nu ca pe un serviciu așteptat, toate acestea nu mai sunt suficiente astăzi, în această economie.
În altă ordine de idei, 85% din instruirea angajaților revine ca sarcină managerului direct, restul fiind externalizat către un trainer dinspre furnizori sau din piață. Suntem plătiți ca să ne instruim oamenii.
Mentor Training susține, pentru companiile orientate spre client și calitate, cursuri de cultură organizaţională, de educaţie financiară, de comunicare, leadership, tehnica vânzării și oferă gratuit resurse pentru trainingul intern: Pilula de Training, Pilula de Management.
Citește și Importanţa trainingului în organizaţii (partea a doua)