7 idei despre cum să îți planifici activitățile pentru succes
- Posted by:
- Category: Pilula de Management
”Niciodată nu ne planificăm eșecul, câteodată avem eșec în a planifica”, spun englezii; totuși, întotdeauna avem nevoie de un plan, altfel munca este browniană, la voia întâmplării, iar reușita este chiar o chestie de noroc. Cum poți planifica obiectiv, astfel încât o dată însușită abordarea să îți asigure o rată mare de succes? Iată cele 7 idei:
- Începe cu gândul la final. Cum arată succesul? Creionează-l, arhitecturează-l, să-ți fie clar, scrie un plan de acțiune și lucrează zilnic la el. Da, zilnic. Exemplul 1: vreau să învăț limba spaniolă. Sună bine, dar există riscul să treacă luni bune și tu să nu fi învățat mai nimic. Iată o planificare bună: până la 1 aug 2025 învăț câte zece cuvinte noi pe zi.
- Pornește de la data terminus. Exemplul 2: vrei la vară la mare. Decide zilele, scrie-le în calendar, iar în fiecare lună, din cele să zicem opt rămase, pui mort-copt deoparte câte o optime din suma necesară. Restul este îndârjire, căci obstacole și motive să cheltui ce ai pus deoparte tot vor fi. Important este dacă visul de a merge la mare este mai puternic.
- Planificarea înseamnă răspunsul clar la ”Unde vreau să ajung?”. Apoi desfaci planul până la activități zilnice. Exemplul 3: vrei să faci vânzări de 120 de unități în 12 luni, asta însemnă 10 unități lunar, deci 2,5 săptămânal, deci rotunjind, 1 unitate la fiecare 2 zile. Dacă din 15 prospecți identificați săptămânal îți cumpără 20%, ai 3 clienți noi, respectiv ai nevoie de 3 prospecți pe zi. În fiecare zi în care nu ai cei 3 prospecți rămâi de fapt în urmă.
- Resursele. Pornește la drum cu planul, resursele le mai găsești și pe parcurs. Niciodată nu le vei avea din start pe toate, important este să nu amâni până ai toată suma, sau toate cunoștințele practice, le vei găsi ulterior, vorbind cu cei din jur.
- Scrie-ți obiectivele în formatul SMART. Clar ce vrei să obții, specific. Vreau să cresc numărul de clienți noi. Măsurabil, așa observi mai ușor progresul sau regresul. Vreau trei clienți noi săptămânal. Calculează resursele, restricțiile. Am nevoie să identific 15 prospecți săptămânal, pentru asta voi cere referințe de la clienții mulțumiți. Estimează etape și timpi. Dacă nu te vei încadra, care sunt alternativele: noi politici de preț, strategii de prospectare, ș.a.
- Scrie un plan de acțiune, cu 1) obiectiv SMART, 2) care sunt activitățile concrete, 3) care sunt resursele necesare, 4) riscuri – ce faci dacă nu se întâmplă și 5) timpii. Apoi împarte planul pe responsabilități – cine, ce cum, unde, când, cui, cât – se cheamă organizare.
- Scrie acum un Buget de venituri și cheltuieli, BVC. Ce costuri fixe, respectiv variabile ai, ce venituri estimezi și când, cât poți merge în pierderi planificate, simulează cu scenarii: dacă veniturile sunt la 50% iar cheltuielile cresc cu 30%?, etc., dar nu amâna decizia.
Dacă vrei să afli mai multe, să primești răspunsurile dorite, să-ți accelerezi visul sau doar vânzările, ori activitatea ta, te invit la cursul deschis: Planificarea și Organizarea activităților individuale și de echipa.
Sunt Radu Nechita
training partner MENTOR Training,
trainer licențiat LIFO® și Human Synergistics®.
Munca mea consta în a accelera procese de învățare aducând grupe de adulți la nivelul dorit de către organizația client.
Propun managerilor, team-leader-ilor, consultanților de vânzări să treacă la nivelul urmator. Etape clare, bune practici și tehnici consacrate, care conduc spre rezultate sustenabile. 1 – cursuri 2 – antrenare 3 – feedback.
Am scris cărțile:
Vânzarea consultativă – 125 de tehnici (2018)
Către leadership prin management (2020)
Vânzarea consultativă : 300 de tehnici și bune practici moderne (2022)
Distribuie prietenilor dacă crezi că informația este utilă pentru ei. Mulțumim!